19 AĞUSTOS 2020 AKŞAM TRABZON’DAN ÇIKIŞ

1. GÜN 20 AGUSTOS 2020 DİYARBAKIR

Sabah Ulucami kuzey kapısında bulunan KAHVALTICI ALATTİN’ de yöresel enfes kahvaltımızı alıyoruz. alınan kahvaltı sonrası Misafirlerimizle birlikte Zerzevan kalesine geçiyoruz. Mithras tapınağı ve kiliseler , lejyoner mezarları devasa su sarnıçları görünümü sonrası yer altı şehri ve yürüyüş sonrası kısa bir dinlenme ve misafirlerimize yoğun olmazsa Zerzevan kalesinde çay ikram ediyoruz. Çaylarımızı yudumladıktan sonra Diyarbakır’a dönüyoruz. Dağkapı iç kale bölgesine geçiyoruz. St. George Kilisesi eski Hükümet Konağı Arkeoloji müzesi ve Hz. Süleyman Camii sonrası salatalar ve meze eşliğinde Diyarbakır ciğeri ve ızgaralarını yedikten sonra turumuza başlamak için George Kilisesi eski Hükümet Konağı , Arkeoloji müzesi ve Hz. Süleyman Camii sonrası Hasanpaşa Hanı sonrası Anadolu’nun en eski camilerinden biri olan Ulu Camii ve Mesudiye medresesi Ve Güneş Saati sonrası Cahit Sıtkı Tarancı evi ,Bakırcılar Çarşısı ve Dört Ayaklı Minare sonrası vaktimiz olursa Dengbéjler Evi ,Behram Paşa Camisi ve Cemil paşa konağı Süryani kadim kilisesi surlarda yürüyüş ve otele dönüş. Akşam yemeği otelimizde KONAKLAMA PRESTİGE OTEL- DİYARBAKIR .

2 GÜN 21 AGUSTOS 2020 MARDİN DARA

Sabah otelde alınan kahvaltı sonrası Batman ve Hasankeyf gezilerinin sonrasında Mardin merkezde sırasıyla Kasimiye medresesi, abbaralar, çarşılar Ulu cami kız meslek lisesi ve öğlen yemeği ardından deyrulzaferan manastırı gezisi sonrası ve Dara Antik kenti gezisi . Konaklama YAY OTEL – MARDİN

3. GÜN 22 AGUSTOS 2020 ŞANLIURFA GOBEKLİTEPE

Sabah otelde alınan kahvaltı sonrası Göbeklitepe gezisi ardından Soğmatar ve şuayp antik kenti Gezisi ardından Urfa’ya dönüş ve Halil İbrahim gölü ayn zelia gölü sonrası konaklama ALAHAN (MANİCİ) OTEL – ŞANLIURFA

4. GÜN 23 AGUSTOS 2020 GAZİANTEP

Sabah otelde kahvaltımızı aldıktan sonra rotamız Gaziantep Belkis antik kentinden çıkarılan Zeugma mozikleri ve müthiş hikayelerini dinlemek için müzeye geçiyoruz. Müze gezisi ardından tarihi çarşıda geziyoruz çifte şerefeli çift yollu Osmanlı Şirvani camisi , kır kahvesi , hamam müzesi mutfak sanatları müzesi öğlen yemeği sonrası almacı pazarı sonrası tahmis kahvesi kıraathanesinin görülmesi ardından konaklama için. THE GREEN PARK HOTEL – G.ANTEP

5. GÜN 24 AGUSTOS 2020 ADIYAMAN

Sabah kahvaltının ardından Adıyaman KAHTA bölgesine geçiyoruz. Oradan Nemtut Dağını gezdikten sonra septemius severus köprüsü arsemia antik kenti ve zamana gore kommagene kralıgının doğu ve batı terası sonrası Trabzon’a dönüş.